Strategia promocyjna przedszkola w środowisku lokalnym i sponsoring
Funkcjonowanie przedszkola wymaga nakładów finansowych. Dlatego tak ważne jest oprócz dotacji otrzymywanych z Urzędu Miejskiego i wpłat pochodzących od rodziców, dodatkowe pozyskiwanie środków pozabudżetowych, właściwa promocja w środowisku i sponsoring. Jako dyrektor planuję następujące źródła dodatkowego finansowania przedszkola:
- Stałe środki uzyskiwane z opłat za wynajmowanie sal na zajęcia dodatkowe (rytmika, nauka tańców, gimnastyka korekcyjna, nauka języków obcych, ceramika);
- Wynajmowanie sal przedszkolnych w godzinach popołudniowych np.: promocja książek, prezentacja kosmetyków, naczyń, szkolenia i inne;
- Objęcie przez rodziców mecenatu nad przedszkolem w celu pozyskiwania środków finansowych i rzeczowych (4000zł), wykonywanie prac na rzecz przedszkola;
- Organizacja imprez dochodowych: kiermasz świąteczne, przedstawienia teatralne, festyny aukcje prac dzieci i inne (3000zł.);
- Wykonanie parapetów i osłon na kaloryfery- PUP „Bumet” Sp. zoo Klępina (2000);
- Opracowanie strony internetowej-studio reklamy MATRIX (2000zł.)
- Aktywne poszukiwanie sponsorów w środowisku- banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, fundacje, przedsiębiorstwa;
- Odnowienie współpracy z ZZGNiG;
- Nawiązanie współpracy z wytwórcą kostki brukowej;
- Współpraca ze sklepem Auchan- wyposażenie placu zabaw w urządzenia terenowe;
- Kontynuacja współpracy z firmami dostarczającymi ścinki materiałów, folię samoprzylepną, kartony i inne;
- Rozszerzenie zakresu współpracy ze Wspólnotą Mieszkaniową, Spółdzielnią Mieszkaniową osiedla Słonecznego oraz „Naftowiec”- budowa wiaty śmietnikowej, odgrodzenie parkingu od placu zabaw, pomoc w utrzymaniu terenów zielonych wokół przedszkola;
Formy promocji przedszkola w środowisku:
- Ogłoszenie konkursu na nazwę i logo przedszkola;
- Stworzenie strony internetowej przedszkola;
- Uaktualnienie folderu reklamowego przedszkola;
- Wykorzystanie w korespondencji papieru firmowego;
- Redagowanie gazetki dla rodziców- wspólny komitet redakcyjny: dzieci, rodzice, nauczyciele;
- Współpraca z mediami;